Acasă Frumusete Ce mancam pentru a avea o inima sanatoasa

Ce mancam pentru a avea o inima sanatoasa

DISTRIBUIȚI

Nu e niciodată prea devreme să începi să ai grijă de inima ta! Însoțite de sesiunile de cardio, iată care sunt alimentele care îți protejează inima și te ajută să funcționezi perfect.

OK, nu vrem să te alarmăm, dar dacă luăm în serios cercetările recente, ne dăm seama că e cazul să ne gândim mai mult la sănătatea inimii noastre. Potrivit studiilor realizate de The Heart Foundation, la nivel global o femeie moare în fiecare oră de o boală de inimă. „Poți începe să-ți îmbunătățești sănătatea inimii chiar de azi înlocuind anumite alimente și consumând mai mult din cele benefice”, spune Christine Eadeh, nutriționist. Fă-ți o favoare și umple-ți coșul de cumpărături cu aceste bunătăți.

Înlocuiește carnea roșie cu peștele gras

În timp ce carnea roșie slabă este o sursă de proteine și minerale precum fier, zinc și seleniu, consumată în exces va dăuna inimii. „Consumă carne roșie de câteva ori pe lună și mănâncă în loc pește și carne de pasăre de cel puțin două ori pe săptămână”, spune Eadeh. „Peștele gras, așa cum sunt somonul, tonul și sardinele, este o sursă excelentă de omega 3 și acizi grași ce îmbunătățesc markerii metabolici ai inimii, prevenind bolile cardiovasculare”. Nu ești fan pește? Ia capsule cu ulei de pește.

Îmbuibă-te cu fructe de pădure

Fuctele de pădure sunt pline de antioxidanți atât de benefici inimii! Un studiu realizat de Harvard Medical School a descoperit că cel puțin 3 porții de afine și căpșune pe săptămână le ajută pe femei să scadă riscul bolilor de inimă cu până la 32% — așa că pune un pumn de afine/zmeură/căpșune în bolul cu cereale sau fă-ți smoothie-uri delicioase.

Împrietenește-te cu nucile

Nu, nu ne referim la fisticul prăjit și sărat care merge atât de bine cu o bere. „Renunță la varietățile sărate și optează pentru nuci și migdale naturale, crude”, spune Eadeh. „Grăsimile din ele conțin acizi grași omega 3, care scad nivelul trigliceridelor, împiedicând formarea cheagurilor de sânge asociate cu infarctul miocardic. În plus, nucile îmbunătățesc funcția vaselor de sânge”.

Sursa: www.cosmopolitan.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here